free site maker

Denevérek szállása: Borha-völgyi táró

A Kőszegi-hegység sok barlangot és tárót rejt magában, amik közül a legnagyobb (magyar oldalon), a Borha-völgyi táró. A tárót még az ötvenes években készítették bányászat céljából. 120 méter hosszú, nagyjából a járat felénél található egy oldalirányú elágazás is.

A belsejében víz áll, ugyanis a táró végében található egy kis forrás. A hegység legjelentősebb denevérpopulációja lakja a helyet, épp ezért ha bemész, vigyázz magadra is és a benn élő állatokra is.

Mivel víz áll benn érdemes nem a legjobb cipőnkbe lemenni, lámpa kötelező, illetve fokozottan vigyázni a lejáratnál, ugyanis csúszik.

Borha-völgyi-táró kőszeg
Borha-völgyi táró
táró, kőszeg, borha
Fából készült rács védi a bejáratot, könnyedén átmászható.
táró, borha-völgy, kőszeg, barlang
A táró lejárata, fejekre vigyázni!
táró, kőszeg
A táró fala

Így találod meg, ha tőlünk indulsz:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha a táróhoz készülünk. Javasolt autóval megtenni a távot. Autónkkal balra kifordulva a parkolóból, kövessük az utat a Szabóhegy felé. Ne térjünk le az útról, hagyjuk el a Kőszeg vége táblát. Hamarosan két buszmegállót látunk, az út két oldalán, ezt követően kell majd jobbra kanyarodnunk, a Szabóhegy irányába. Itt érünk rá a Panoráma útra.

Haladjunk felfele, ne térjünk le az útról. Egy nagy zöld színű épületet fogunk látni (jobbról), először lentről, majd tovább haladva (megkerülve) oldalról is látni fogjuk. Haladjunk tovább az úton, ne térjünk le róla. Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út)

Nézzük meg mit mutat a kilométer óránk ugyanis kb 5km-t kell megtennünk ezen az úton és már ott is vagyunk a tárónál. Egy élesebb kanyar található a táró mellett, illetve a kanyar alatt egy vízátfolyó is van. Két kanyarral később egy kereszteződéshez érsz, ha túl mennél rajta.

Állj meg az említett kanyarban, és a jobb kezed felől fogod megtalálni a faráccsal védett bejáratot.

A Panoráma Pihenőháztól felfele kell elindulnunk, ha a táróhoz készülünk. (Érdemes autóval elindulnunk, ha csak nem vagyunk gyakorlott kirándulók.) Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út)

Kőszeg legszebb és legérdekesebb helyei

Láttad már a filmünket Kőszegről?

Facebookon első héten elérte a 20ezer megtekintést :)