web page creator
Kalapos-kő, Kőszegi hegység

Kalapos-kövek

A Kalapos-kői-barlang nyomában

A Kőszegi-hegység egyik látnivalója a Kalapos-kövek. Ezek tulajdonképpen óriási sziklatömbök, amik valahogy sehogy sem passzolnak a környezetbe, persze megvan a tudományos magyarázata ittlétüknek...

A Kalapos-kövekhez a Bozsokról induló Óriások útja visz el minket.

A mai cél az volt, hogy megtaláljuk a Kalapos-kői-barlangot.

A leírások alapján ez egy komoly barlangnak tűnt, ha csak a több bejáratot, a két szintet és a kb. 4,5 méteres belmagasságot nézzük. Jóformán az egész délutánunk ráment a keresésre, tényleg körbejártuk a környéket, de sajnos nem lett meg.

Az Óriások útja térkép sajnos hagy kívánni valókat maga után, de ez egyébként jellemző a teljes hegységre. A legfőbb látnivalókat viszonylag könnyű megtalálni, de minden más már neccesebb.

Sok-sok dolgot felfedeztünk mi már, többről videót is készítettünk ide az oldalra. Vannak helyek, amiket csak sokadjára találunk meg. Persze ezen mi nem mérgelődünk, hiszen tényleg nagy öröm a természetben mászkálni, viszont aki csak pár napra jön Kőszegre.. szóval annak nem egyszerű.

Na, de a lényeg: nem adjuk fel, jövünk ide harmadjára is kutatni, hogy végre a Kalapos-kői-barlang is részese legyen azon látnivalóknak, amikhez PONTOS térképet tudunk adni, a vendégházainktól kiindulva.

Kalapos-kő, Kőszegi-hegység
Séta a Kalapos-kövek mellett a Kőszegi-hegységben.
Kőszeg, Kalapos-kövek
Kicsit vagyunk mi itt :). (Kalapos-kő, Kőszegi-hegység)
Kalapos-kő, Kőszeg
Az egyik Kalapos-kő mellett és komoly mélységgel a lábunk alatt. (Kőszegi-hegység, Kalapos-kő)
Kőszegi-hegység, barlang, szikla, Óriások útja
A kalapos-kői barlang keresése a Kőszegi-hegységben. Tényleg nagyon kerestük :)

Így találod meg, ha tőlünk indulsz:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha a Kalapos kövekhez készülünk. A kövekhez Bozsokon keresztül vezet az út. Ahogy elhagytuk balra a parkolót a kanyar után nem sokkal az első balra kereszteződésnél kell lekanyarodnunk. Ez az út kivisz minket Kőszegről és egészen Kőszegszerdahelyig elvisz, anélkül, hogy le kéne térnünk róla. Kőszegszerdahelyre beérve hamarosan egy nagyobb kereszteződéshez érkezünk (az út végén), itt jobbra kell kanyarodnunk. Hamarosan kiérünk Kőszegszerdahelyről és követve az utat amin vagyunk, pár perc múlva beérünk Bozsokra. Nagyjából 200 méter múlva lesz egy kereszteződés ( ne menj gyorsan mert csak akkor vehető ez észre ha már mellette vagy), itt kanyarodjunk jobbra és maradjuk ezen az úton. Itt már elkezdhetünk parkoló hely után nézni, valahol az út szélén. Képet lentebb találsz erről a szakaszról (első kép), illetve magáról a gyalogút kezdetéről is (második kép).

Egy földút visz minket a kövek felé. Ez az út elég sokszor ágazik el, viszont igyekezzünk mindig tartani az egyenest. Szóval ha az út kanyarodik, de van lehetőség egy másik úton folytatni egyenesen a szakaszt, akkor térjünk arra az útra. Hivatalosan nem ez az az út amit írni szoktak, viszont a másik bonyolultabb, illetve a fákon található jelzéseket is ismerni kell hozzá. Ha mi mindig követjük az egyenest, akkor kb. 15 perc múlva ráérünk egy erdészeti útra, ami pont merőleges az eddigi irányunkra. Mielőtt ráérnénk erre az útra, a mi kis ösvényünk el fog fogyni, az utolsó 10 métert már a fák és bokrok között kell megtennünk, de innen már látszik az erdészeti út. Amint kiértünk az erdészeti útra, felfele, azaz jobbra kell indulnunk (harmadik kép). Ez egy eléggé kaptatós szakasz, nagyjából 10 perc alatt lehet felérni rajta, ha nem állunk meg. A dombra felérve az út balra kezd kanyarodni (negyedik kép), maradjunk rajta és nagyjából 3 perc múlva érünk egy négyes elágazáshoz (ötödik kép). Itt balra, felfele kell elindulnunk. Innen már csak ismét 3 perc és a köveknél vagyunk.

Visszafele az út gyorsabb, hiszen itt már nem kell felfele mászni, szinte végig lejt.

A Panoráma Pihenőháztól a város felé kell elindulnunk, ha a Kalapos kövekhez készülünk. A kövekhez Bozsokon keresztül vezet az út. Leérve a hegyről haladjunk a főtér irányába. A Temető utcán lefele, az első jobbra kanyarodási lehetőségnél kell lefordulnunk. Ez az út kivisz minket Kőszegről és egészen Kőszegszerdahelyig elvisz, anélkül, hogy le kéne térnünk róla. Kőszegszerdahelyre beérve hamarosan egy nagyobb kereszteződéshez érkezünk (az út végén), itt jobbra kell kanyarodnunk. Hamarosan kiérünk Kőszegszerdahelyről és követve az utat amin vagyunk, pár perc múlva beérünk Bozsokra. Nagyjából 200 méter múlva lesz egy kereszteződés ( ne menj gyorsan mert csak akkor vehető ez észre ha már mellette vagy), itt kanyarodjunk jobbra és maradjuk ezen az úton. Itt már elkezdhetünk parkoló hely után nézni, valahol az út szélén. Képet lentebb találsz erről a szakaszról (első kép), illetve magáról a gyalogút kezdetéről is (második kép).

Kőszeg legszebb és legérdekesebb helyei

Láttad már a filmünket Kőszegről?

Facebookon első héten elérte a 20ezer megtekintést :)