build your own website

Kendig-hegy: Híd a két ország között

A Kőszegi-hegységhez tartozó Kendig hegy, egy kevésbé ismert hely a kirándulók körében. Sajnos nem is annyira hívják fel rá a figyelmet, pedig könnyedén megközelíthető, ha az Írott-kőre készülsz még útba is esik.

A Kendigen sétálva olyan érzésünk van, mintha egy nagyobb hídon lennénk. Az egyik oldalon magyar településeket láthatunk, a másik oldalon pedig osztrák hegyeket.

Sokan úgy hiszik, hogy a Kendig magában rejt egy titkos földalatti bunkert is, ugyanis több, 30 méter mély akna található itt...

Kendig, Kőszeg, látnivalók, kirándulás
Hangulatos kép a Kendigről. :)
Kendig, Kőszeg
Kendig: "Híd" a két ország között :)
Kendig, naplemente, kőszeg
Megvan a varázsa a helynek :)
Kendig, bunker, akna, kút, kőszeg
Titkos aknák a Kendigen.
Kendig tábla, kőszeg, leírás
naplemente, kendig, kőszeg, schneeberg
Naplemente a Kendigen

Az utolsó kép azon részén, ahol a Nap még világítja a felhőket, észrevehető egy nagyobbacska "púp" (kb pont a kép közepe). Az a hegy a Schneeberg, azaz a Hóhegy.

Még idén márciusban jártunk ott baráti társasággal, azon célból, hogy feljutunk a tetejére, ami bizony több mint 2000 méter magason van. Viszonyításképpen a Dunántúl legmagasabb pontja a kőszegi hegyen található Írott-kő 882 méteren.

Gyönyörű időt fogtunk ki, szépen sütött a Nap és annak ellenére hogy hol bokáig, hol pedig térdig érő hóban mentünk, egyáltalán nem fáztunk.

Volt jó pár holtpont a túrán, mondhatni az összes erőnket elvette a hegy, de mi remekül éreztük magunkat.

Sajnos a hegytetőre nem sikerült feljutnunk, mert már az elején rossz úton indultunk neki, ami 4 órányi gyaloglást követően "mászóssá" változott. Egyébként olyan 4-5 órát írnak a feljutásra, szóval majdnem vehetjük úgy felértünk volna ha a megfelelő úton indulunk neki.

Mindig jó szívvel gondolunk rá vissza, akárhányszor csak megpillantjuk a messzeségben. :)

A hegy a kőszegi határtól kb 1,5 óra kocsival, szóval nincs olyan messze, mindenképp tervezzük, hogy még idén visszamegyünk és feljutunk a legmagasabb pontjára. :)

Schneeberg, Ausztria
Ő a Schneeberg
Ez még csak a kiindulópont volt :)
Schneeberg, kilátás
Idáig jutottunk a Scneebergen. :)

Így találod meg, ha tőlünk indulsz:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha a Kendigre készülünk. Javasolt autóval megtenni a távot (vagy busszal Velemig), mivel gyalogosan túl sokáig tartana. Autónkkal balra kifordulva a parkolóból, kövessük az utat a Szabóhegy felé. Ne térjünk le az útról, hagyjuk el a Kőszeg vége táblát. Hamarosan két buszmegállót látunk, az út két oldalán, ezt követően kell majd jobbra kanyarodnunk, a Szabóhegy irányába. Itt érünk rá a Panoráma útra.

Haladjunk felfele, ne térjünk le az útról. Egy nagy zöld színű épületet fogunk látni (jobbró), először lentről, majd tovább haladva (megkerülve) oldalról is látni fogjuk. Haladjunk tovább az úton, ne térjünk le róla. Lesz egy balra út (Tölgyesi út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út) Ez az út vezet minket 6km-en keresztül, ahol egy kereszteződéshez érünk.

Balra Velembe juthatunk el, nekünk viszont jobbra kell menni, hiszen arra lesz az Írott-kő. Most már csak annyi a dolgunk, hogy haladjunk tovább ezen az úton, ugyanis ez vezet el a Hörmann-forrás melletti parkolóhoz, itt kell letennünk az autót, mivel behajtási tilalom van a további szakaszokon.

Az érkezésünk irányából nézve, jobb kéz felé folytatjuk utunkat, egy földúton. Nagyjából 5 perc séta elérni a Kendig csúcsot.

A videóban bemutatott aknát, ezen úton továbbhaladva találod meg. Hamarosan látni fogsz egy épületet, ami előtt egy komolyabb emelkedő található. Még az emelkedő előtt lesz egy "kereszteződés", neked balra kell tovább haladnod, amíg nem érsz rá egy másik útra. Ismét balra és hamarosan megpillantasz egy vadászlest. Nagyjából vele szemben, az út másik oldalán találod az aknát. Legyél figyelmes, nehogy ne legyen visszazárva, illetve ha kinyitod, mindenképp zárd is vissza. Az aknába levezető létrát még véletlenül se próbáld ki.

Hazafele Velemen át vezet az út (az egyirányú út miatt), majd Kőszegszerdahely és újra Kőszeg. Ahogy beérsz Kőszegre, a Forrás bolt mellett kell jobbra kanyarodni, majd az út végén balra, innentől már ismerős lesz az út. :)

A Panoráma Pihenőháztól felfele kell elindulnunk, ha a Kendigre készülünk. (Érdemes autóval elindulnunk, ha csak nem vagyunk gyakorlott kirándulók.) Lesz egy balra út (Tölgyesi út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út) Ez az út vezet minket 6km-en keresztül, ahol egy kereszteződéshez érünk.

Hazafele Velemen át vezet az út (az egyirányú út miatt, kivéve ha gyalog vagy), majd Kőszegszerdahely és újra Kőszeg. Ahogy beérsz Kőszegre,haladj tovább az úton. A kereszteződéshez érve (stop tábla) balra kell kanyarodnod, innentől már ismerős lesz az út. :)

Kőszeg legszebb és legérdekesebb helyei

Láttad már a filmünket Kőszegről?

Facebookon első héten elérte a 20ezer megtekintést :)