free bootstrap theme

Az Óház kilátó félelmetes lépcsője

Két dolog maradt meg bennem gyerekként a kilátóról, az egyik hogy magas, a másik  hogy egy nem túl biztonságosnak tűnő fából készült lépcső vezet fel. Egy osztálykiránduláson jártam itt először és bevallom tartottam attól, hogy mi van ha leszakad az a lépcső? Viszont a már gyerekként meg-megjelenő "egócska" azt mondta:  Márpedig felmész!

Kicsit olyan volt, mint anno a kötelező oltások. Rettegtem tőlük szó szerint és amikor elérkezett a napja, átballagott az osztály az iskolaorvoshoz és libasorba kaptuk az általam félt szérumot. Amikor látod, hogy az előtted álló pont most dőlt el elfehéredve, akkor szíved szerint elfutnál, de hát ekkora szégyent nem lehetne elviselni... Vagy mégis?

Olvass tovább, az oldal alján lesz a térkép is!

óház, kőszeg, kirándulás, látnivalók
Visszatérve az Óházhoz, dicsérettel jelentem még ma is ugyan azok a falépcsők vezetnek fel a kilátóba, még mindig tökéletesen szuperálnak! Ezt a lépcsőt az teszi igazán izgalmassá, hogy átlátsz a lépcsőfokok között abból a magasságból.

Felérve a kilátóba gyönyörű kilátás fogad Téged, látod Kőszeget, Szombathelyt és Ausztria egy részét is. 609 méter magasan vagy most.

óház kilátó, kőszeg, ősz, látnivaló
Ősz az Óház kilátónál (Kőszeg van a távolban)
Óház kilátó, kőszeg, látnivalók
Ilyen a fenti része a kilátónak.

Az Óház a valaha (1000-1300. között) álló Felső vár emlékét őrzi. A kilátó ennek a várnak a maradványaira épült. Az Óház "ölében" található ciszterna, azaz vízgyűjtő egy négy emelet mély kút, ami az eredeti vár része volt. Egyébként a nem túl messze lévő Hétforrás is itatta a katonákat.

Egy vészkijárata is volt a várnak, mégpedig egy barlang formájában, de sajnos ezt még nem sikerült megtalálni.

Kőszeg, Óház, látnivaló
Az Óház egy kifejezetten csendes látnivalónak mondható, mivel az emberek többsége a Hétforrást választja inkább. Ez a két látnivaló ugyanonnan közelíthető meg, de ellenkező irányban vannak.

Még néhány dolog csak említésszerűen:

-Betudsz mászni a kilátó ablakán. Bár nem túl sok mindent találsz benn, de ha egy kis plusz izgalomra vágysz bekukkanthatsz. Arra vigyázz, hogy lehet vannak összetört üvegek benn, nehogy beletenyerelj (sajnos bizonyos emberek kevésbé vigyáznak mit hol dobnak el, ne legyél ennek az áldozata).

-Esténként nemcsak a kivilágított városokat látod innen, hanem denevérek is szoktak itt körözni, ne aggódj, nem bántanak.

-Találsz padokat, asztalokat, tűzrakóhelyeket a kilátó mellett.

Óház kilátó, Kőszeg, látnivalók, kirándulóhelyek
Padok és asztalok várják a megfáradt kirándulókat az Óház kilátóval szemben

Megközelíthetőség:

Pontos térképet találsz az oldal alján, viszont nagy vonalakban: viszonylag egyszerűen megközelíthető. A Kincs-pihenőig érdemes autóval (hacsak nem a Panoráma Pihenőházban szálltál meg, mert az nincs messze onnan), majd utána gyalogosan folytatva az utunkat 30 percnél kevesebb idő felérni a kilátóba. Az út nagyrészt aszfaltozott, egy kisebb részen kell csak földúton haladnunk.

Ha az Andalgóban szállsz meg, akkor a kisbuszos kirándulás érinti a kilátót, egészen az aszfaltozott út végéig visz a busz, innen 5 percet kell majd még gyalogolnod. (A kirándulásaink az erdészet által engedélyezett események, így használhatjuk az erdészet magánútjait a busszal).

Kőszeg, óház, látnivaló
Aranyba borul az erdő a kőszegi Óház kilátónál is. (Október 15.-ig tudsz szállást foglalni)

Ajánlom e? Igen ajánlom. Én havonta egyszer biztosan felmegyek a kilátóhoz (évszaktól függetlenül). Amennyiben esetlegesen tartasz az Írott-kőtől gyaloglás szempontjából, akkor válaszd az Óházat. Ha ide sikerül feljutnod, kb. +10-15% kell még, hogy az Írott-kő is menjen. :) Vagy ülj fel a buszunkra és megúszod 5 perc gyaloglással a dolgot!

Még kép és videó az Óházról:

óház kőszeg tél
Óház téli ködben
Téli séta az Óház kilátóhoz. Velem tartasz? Érkezés a videóban 18.50-nél :)
Óház kilátó, Felső vár, Kőszeg, látnivalók
Foglalj szállást vagy nézelődj a látnivalók között!
Videós montázs az Óház kilátóról

Kilátók Kőszegen: Írott-kő, Szulejmán, Kendig*, Pintér*

*Szép kilátás, kilátó nélkül

Kilátó a közeli Ausztriában: Margit-kilátó

Egy előkészített kikapcsolódásra invitálunk Téged

Lassulj le egy kicsit, fedezz fel új helyeket, bambulj el egy szép kilátás mellett és szakadj ki a megszokott zűrzavarból. Bármely szálláshelyünkön is találkozzunk Veled, mi azon leszünk,hogy jól érezd magad és hogy rengeteg sok mesélni valóval térj haza. Izgalmas böngészést kívánunk itt az oldalon, nagy szeretettel állítottuk össze Neked!

Szállás Kőszegen az Andalgó Hold Vendégházban
Panoráma Pihenőház Kőszeg szállás

Térkép az Óház kilátóhoz

Így találod meg a szállásról indulva:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha az Óházhoz készülünk. Javasolt autóval megtenni a távot, ha csak nem vagyunk gyakorlott kirándulók. Autónkkal balra kifordulva a parkolóból, kövessük az utat a Szabóhegy felé. Ne térjünk le az útról, hagyjuk el a Kőszeg vége táblát. Hamarosan két buszmegállót látunk, az út két oldalán, ezt követően kell majd jobbra kanyarodnunk, a Szabóhegy irányába. Itt érünk rá a Panoráma útra.

Haladjunk felfele, ne térjünk le az útról. Egy nagy zöld színű épületet fogunk látni (jobbról), először lentről, majd tovább haladva (megkerülve) oldalról is látni fogjuk. Haladjunk tovább az úton, ne térjünk le róla. Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél sem térünk le az útról. Innen már csak nagyjából 1 perc kocsival a Kincs Pihenő. Itt kell letennünk az autónkat.

Ha az érkezés irányából nézed a parkolót, a balra vezető úton kell tovább menned. Innen 2 km után megpillantasz majd egy turistatáblát, emellett kell felfelé indulnod a földúton. Innen már csak pár perc a kilátó.

A Panoráma Pihenőháztól felfele kell elindulnunk, ha az Óházhoz készülünk. Mehetsz egy darabig autóval is, de gyalogosan is megtehető az út. Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél sem térünk le az útról. Hamarosan megérkezel a Kincs Pihenőbe.