html5 templates

A kőszegi ostrom páholya: Szulejmán-kilátó

Tételezzük fel, hogy egy hadvezér vagy, aki szeretné jól látni a csapatát, miközben azok igyekeznek bevenni egy várat. Vélhetően Te is egy magaslatot keresnél, ahonnan követheted az eseményeket. Nos így tett I. Szulejmán is, aki Kőszeg legismertebb történetének egyik főszereplője volt. Szulejmán a török szultán, éppen Bécs felé tartott hihetetlenül nagy létszámú seregével, amikor is belebotlott Kőszegbe.

Bár ezen időszak eléggé homályos a történelemben, de azt tudjuk, hogy Kőszeg azt a feladatot kapta, hogy lassítsa le a Bécs felé tartó sereget. Nyilvánvalóan Szulejmán úgy hitte, hogy 1-2 nap és Kőszeg is az övé, majd mehet tovább eredeti célja felé. Ha ismered a történetet, akkor tudod, hogy ez bizony másképp alakult...

Olvass tovább! Térkép a kilátóhoz az oldal alján.

szulejmán, szultán, kilátó, kőszeg, kirándulás, látnivaló
Szulejmán kilátó Kőszegen

A kőszegi várról szóló írásunkban is szó volt arról, hogy egy kőszegire nagyjából 50-60 török jutott. A számokat elnézve érthető volt Szulejmán magabiztossága. Kőszeg majd egy teljes hónapon keresztül tartotta a várat, a török nem tudta megszerezni magának, ráadásul Bécshez sem jutott el emiatt.

Kőszeg komoly megbecsülést kapott ezután, hiszen vélhetően megmentette Bécset attól, hogy a török elfoglalja.

szulejmán kilátó kőszeg látnivalók
Leng a török zászló a kilátó tetején, bár a kőszegiek győztek

Szulejmán "páholya" a róla elnevezett Szultán dombon volt, ahova pár éve egy kilátót is állítottak. A Szulejmán-kilátó a Királyvölgyből is megközelíthető egy kellemes séta keretében. Igazán kedvelt hely hiszen nincs messze a városból, nem kell sokat gyalogolni és valóban szép kilátása van Kőszegre. Csak érdekességképpen megemlítem, hogy a Panoráma Pihenőház teraszáról is nézheted a kilátót, vagy akár az onnan nem messze lévő Kálvária templomot is!

szulejmán kilátó kőszeg kirándulás
Olyan mint egy bástya a kilátó teteje

Ha bővebben is érdekel ez az igazán érdekes ostrom, akkor olvasd el a kőszegi várról szóló írásunkat, vagy ha meg is néznéd az ostrom újrajátszását, mert hogy minden évben újrajátsszák korhű jelmezekben az eseményt, akkor várunk a következő ostromnapokon!

A Szulejmán-kilátó közelében található a valaha álló óriás gesztenyefa megmaradt része is, illetve nincs messze a kőszegi vár és a Chernel-kert sem.

Egyéb kilátók Kőszegen: Írott-kő, Óház Kilátó nélküli szép kilátás: Pintér-tető, Kendig-hegy, Kálvária templom, Szent-Vid, Trianoni kereszt Közeli Ausztria: Margit-kilátó

Minden látnivalóhoz pontos térképet biztosítunk. Gyere nézd meg őket!

szulejmán kilátó, szultán domb, kilátás
A kőszegi Szulejmán kilátóból látszik szinte a teljes város
Szulejmán kilátó kőszeg
Télen a Szulejmán kilátónál
Szulejmán kilátó Kőszeg
Szép volt :)
Kőszeg város télen
Téli csend Kőszegen :)
Szulejmán kilátó Kőszegen
Naplemente után ilyen a hófedte Kőszeg
Szulejmán-kilátó

Egy előkészített kikapcsolódásra invitálunk Téged

Lassulj le egy kicsit, fedezz fel új helyeket, bambulj el egy szép kilátás mellett és szakadj ki a megszokott zűrzavarból. Bármely szálláshelyünkön is találkozzunk Veled, mi azon leszünk,hogy jól érezd magad és hogy rengeteg sok mesélni valóval térj haza. Izgalmas böngészést kívánunk itt az oldalon, nagy szeretettel állítottuk össze Neked!

Szállás Kőszegen az Andalgó Hold Vendégházban
Panoráma Pihenőház Kőszeg szállás

Térkép a Szulejmán kilátóhoz

Így találod meg a szállásról indulva:

Így találod meg, ha tőlünk indulsz:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha a kilátóhoz készülünk. (A táv megtehető gyalog is kb 35 perc séta,) A második jobbra kanyarodási lehetőségnél kell lefordulnod az útról (egyirányú út lesz). Haladj felfele, az út balra fog kanyarodni (itt van lehetőség balra és jobbra is menni, te jobbra tarts!). A következő kereszteződésnél viszont fordulj balra. Haladj felfele, elmész a gimi előtt, majd utána kell jobbra kanyarodnod. Az emelkedőn felérve, hamarosan találsz egy parkolót. Tedd le az autót, és haladj egyenesen tovább (ne kanyarodj balra az úttal). Kb 100 méter múlva, lesz egy jobbra kanyar. Itt menj tovább, 2 perc és fenn vagy.

Visszafele az út a gimi mellett visz lefele, a kereszteződésnél menj jobbra. Hamarosan egyirányúvá fog válni a szakasz. Az út végén a kereszteződésnél balra fordulsz ki, majd az első lehetőségnél jobbra mész és ezzel vissza is értél a vendégház előtti parkolóba.

A Panoráma Pihenőháztól lefele, a város felé kell elindulnunk,ha a kilátóhoz készülünk. Egyirányú út visz vissza a városba. Amint beérsz Kőszegre, az első négyágú kereszteződésnél (van egy buszmegálló ott) kell balra kanyarodnod. Maradj ezen az úton. Elmész a Látogatóközpont mellett és hamarosan elkezd lefele menni az út. Itt lesz egy éles/felfele balra kanyar. Az emelkedőn felérve, hamarosan találsz egy parkolót. Tedd le az autót, és haladj egyenesen tovább (ne kanyarodj balra az úttal). Kb 100 méter múlva, lesz egy jobbra kanyar. Itt menj tovább, 2 perc és fenn vagy.

Hazafele kijössz az éles kanyarnál jobbra, elmész a Látogatóközpont mellett, majd amikor leértél a dombról, a kereszteződésnél jobbra kell kanyarodnod. Hagyd el a Kőszeg vége táblát és irány vissza a Szabóhegy.