free landing page templates

Les az Írott-kő mellett

A Kőszegi-hegység mondhatni teli van vadászlesekkel, az egyszerűbbektől az egész komoly építésűekig. Ez az eddigi legkomfortosabb les, amit láttam.

Bár egyáltalán nem támogatom a vadászat dolgot, viszont sok esetben szép kilátás tárul elénk ezen építményekből.

Ha még nem voltál "les-en" érdemes lehet felmenni egyre.

Térkép a leshez az oldal alján.

Ha van kedved lentebb elmeséljük egy kerékpártúránk történetét, ahol igazán jól jött egy vadászles nekünk! :)

vadászles, kőszeg, írott-kő
Vadászles az Írott-kő mellett
vadászles, kőszeg
Szuper kilátása van a helynek!
"Igazi" fából készült létra
kőszeg, vadászles
Ilyen belülről

Kerékpárral Kőszegen

Gondoltuk körbebiciklizzük a kőszegi hegyet, íme így sikerült:

kőszeg, kerékpár, erdő, kirándulás, biciklivel
Kora délután indultunk az Erdei tornapálya mellől a félnaposra tervezett kerékpártúránkra. Egyikünk sem volt rutinos használója a kétkerekűeknek, de gondoltuk egy próbát megér a dolog. Az volt a terv, hogy a tornapálya mellől indulva eljussunk az Írott-kőre, majd a Kendigen át az Óházhoz, Hétforráshoz, majd vissza az autóig a tornapályához. Annyit elöljáróban, hogy kissé azért másképp alakult a kirándulás.
terv út, kőszeg
A Terv úton haladtunk Velem irányába, ahol semmi gondunk nem volt, hiszen szinte végig lejtett az út, néha kellett csak tekerni. Már innen is szép kilátásban volt részünk.
gyertyánkút, forrás, kőszeg, erdő
A Gyertyán kútnál töltöttünk magunknak friss, hideg vizet, majd folytattuk tovább az utunkat, a nem messze lévő Szent Vid kápolnához.
szent vid kápolna kőszeg
A Szent Vidnél kissé lepihentünk, persze megnéztük innen is a kilátást.
kőszeg írott kő ösvény
Ez a kép már az Írott-kőre felvezető gyalogút felénél készült.
írott kő
Felértünk az Írott-kőre! Hangulatos felhők fedték az eget, de szerencsére nem esett (még)...
kendig hegy
Leérve az Írott-kőről a Kendig-hegy volt a következő célpontunk. Innen jól látszik mind Ausztria, mind Magyarország.
kilátás kendig ausztria kőszeg
Kilátás a Kendigről Ausztria irányába. Itt még nem tudtuk, hogy két percen belül szakadni fog az eső...
eső kőszeg
Próbálunk menedéket találni a szakadó esőben. Hiába a sűrű növényzet, nem véd teljesen. Szerencsére egyikünknek eszébe jutott, hogy nem olyan messze van egy vadászles, így otthagyva a bicikliket elkezdtünk rohanni a les felé. Természetesen a lesnek hiányzott a teteje, de alatta megbújva egész jól átvészeltük a következő 5 percet, amíg végre elállt.
kőszeg
Mondhatni csuromvizesen, de folytattuk az utat, hiszen nagyon nem is tehettünk mást... Szerencsére azért nem volt hideg, így táskáinkat a hátunkról a mellkasunk irányába fordítva, hogy kissé óvjon a menetszéltől, már gurultunk is tovább.
bicikli kőszeg hegy erdő túra kirándulás kerékpár
Azt a döntést hoztuk, hogy nem kockáztatva egy tüdőgyulladást az autó felé vesszük az irányt.

A túra nem úgy sikerült, ahogy terveztük, de talán ettől volt igazán izgalmas. Megküzdöttünk a dombokkal, bár túlzás lenne azt mondani, hogy sose toltuk a bicikliket..., egy hirtelen jött zivatart is úgy ahogy megúsztunk, bemenekülve egy vadászles alá, illetve még csak betegek se lettünk utána. Kőszeg, főleg a kőszegi hegy nekünk egy óriási játszótér most már évek óta, ami mindig tud újat mutatni, ahol mindig jól érezzük magunkat. Ez a nap is egy fejthetetlen kalandként marad meg bennünk.

Egy előkészített kikapcsolódásra invitálunk Téged

Lassulj le egy kicsit, fedezz fel új helyeket, bambulj el egy szép kilátás mellett és szakadj ki a megszokott zűrzavarból. Bármely szálláshelyünkön is találkozzunk Veled, mi azon leszünk,hogy jól érezd magad és hogy rengeteg sok mesélni valóval térj haza. Izgalmas böngészést kívánunk itt az oldalon, nagy szeretettel állítottuk össze Neked!

Szállás Kőszegen az Andalgó Hold Vendégházban
Panoráma Pihenőház Kőszeg szállás

Térkép a leshez

Így találod meg a szállásról indulva:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból balra kell elindulnunk, ha a vadászleshez készülünk. Javasolt autóval megtenni a távot (vagy busszal Velemig), mivel gyalogosan túl sokáig tartana. Autónkkal balra kifordulva a parkolóból, kövessük az utat a Szabóhegy felé. Ne térjünk le az útról, hagyjuk el a Kőszeg vége táblát. Hamarosan két buszmegállót látunk, az út két oldalán, ezt követően kell majd jobbra kanyarodnunk, a Szabóhegy irányába. Itt érünk rá a Panoráma útra.

Haladjunk felfele, ne térjünk le az útról. Egy nagy zöld színű épületet fogunk látni (jobbról), először lentről, majd tovább haladva (megkerülve) oldalról is látni fogjuk. Haladjunk tovább az úton, ne térjünk le róla. Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út) Ez az út vezet minket 6km-en keresztül, ahol egy kereszteződéshez érünk.

Balra Velembe juthatunk el, nekünk viszont jobbra kell menni, hiszen arra lesz az Írott-kő. Most már csak annyi a dolgunk, hogy haladjunk tovább ezen az úton, ugyanis ez vezet el a Hörmann-forrás melletti parkolóhoz, itt kell letennünk az autót, mivel behajtási tilalom van a további szakaszokon, illetve sorompó is zárja az utat.

Tegyük le az autót, és induljunk tovább gyalogosan az aszfaltozott úton. A sorompó után kb. 50 méterre, baloldalon lesz egy földút (szemben van vele egy tábla), azon az úton kell tovább mennünk. Ne térj le róla, egyenesen felvisz az Írott-kőre. Innen kell, majd egy kis ösvényen (a természetvédelmi övezet tábla mellett), elindulnod abba az irányba, amerre a kilátó néz. Néhány méter után meg kell pillantanod egy földutat, azon kell majd tovább menni. Nagyjából 100 méterre lesz egy út balra (ha jól emlékszem ez a második lehetőség balra menni). Indulj el ezen is 1-2 percen belül már látszódni fog a les.

Hazafele Velemen át vezet az út (az egyirányú út miatt), majd Kőszegszerdahely és újra Kőszeg. Ahogy beérsz Kőszegre, a Forrás bolt mellett kell jobbra kanyarodni, majd az út végén balra, innentől már ismerős lesz az út. :)

A Panoráma Pihenőháztól felfele kell elindulnunk, ha a vadászleshez készülünk. (Érdemes autóval elindulnunk, ha csak nem vagyunk gyakorlott kirándulók.) Lesz egy balra út (Tölgyes út), nem ide megyünk, menjünk tovább. A következő balra kanyarodási lehetőségnél kell letérni eddigi utunkról. A kanyarnál található egy piros sífelvonó, mellette parkoló és az út másik oldalán még egy turistaház is. Itt kell balra kanyarodni. (egyirányú út) Ez az út vezet minket 6km-en keresztül, ahol egy kereszteződéshez érünk.

Hazafele Velemen át vezet az út (az egyirányú út miatt, kivéve ha gyalog vagy), majd Kőszegszerdahely és újra Kőszeg. Ahogy beérsz Kőszegre,haladj tovább az úton. A kereszteződéshez érve (stop tábla) balra kell kanyarodnod, innentől már ismerős lesz az út. :)